En
تیر ۱۱, ۱۳۹۶

معرفی نمایشگاه

معرفی نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات

 

  • معرفی کلی نمایشگاه

اولین نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان کشور با موضوع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

نمایشگاههای متعددی در کشور سالانه برگزار می شود. در این نمایشگاهها شرکتهای تولید کننده و وارد کننده، شرکتهای با فناوری بالا، با فناوری متوسط، با فناوری پایین به صورت ترکیبی حضور دارند. لذا در نمایشگاههای کشور، شرکتهای مختلف قوی و ضعیف، در کنار یکدیگر حضور دارند. به همین جهت ضرورت برگزاری نمایشگاهی با حضور بهترین شرکتهای تولیدکننده داخلی و با فناوری بالا احساس می شد.

در این نمایشگاه که به همت مرکز پژوهش های صنعت الکترونیک برگزار خواهد شد از بین حدود ۱۵۰۰ شرکت مرتبط با حوزه های برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات حدود ۱۰۰ شرکت برتر انتخاب خواهند شد که گلچینی از بهترین شرکتهای دانش بنیان کشور بوده و نماد واقعی سطح علم و فناوری کشور می باشد. تنوع شرکت کنندگان در نمايشگاه و ابعاد برگزاري اين نمايشگاه، اين نمايشگاه را به نمايشگاه منحصر به فردي در کشور تبديل کرده است و اين نمايشگاه يک تابلوي سراسري از توانمنديهاي کل شرکتهاي کشور مي باشد.

  • موضوعات نمایشگاه

اين نمايشگاه به دسته بندي موضوعي شرکتهاي دانش بنيان در اين حوزه پرداخته و بخش هاي موضوعي نمايشگاه عبارتند از: حوزه هاي برق؛ الکترونيک؛ مخابرات و ارتباطات؛ فناوري اطلاعات؛ اینترنت اشیاء؛ تجهيزات پزشکي الکتريکي و الکترونيکي؛ کنترل، اتوماسيون  صنعتي و ابزار دقيق؛ رباتيک؛ شهر هوشمند ؛ حمل و نقل هوشمند؛ ساختمان هوشمند؛ کشاورزی، شیلات، باغداری و دامداری هوشمند؛ الکترونيک خودرو؛ کنترل و ابزار دقیق در نفت، گاز و پتروشیمی؛ تجهیزات آزمایشگاهی می باشد. اين سياست عملا بازديدکنندگان نمايشگاه را به سمت شرکتهاي مورد نياز خودشان راهنمايي خواهد کرد.

اين نمايشگاه در کنار خود طيفي از شرکتهاي خدمات فناوري را نيز کنار خود جهت خدمات دهي به شرکتهاي دانش بنيان پيش بيني نموده است. به طور مثال مي توان به شرکتها بازاريابي و تجاري سازي، شرکتهاي سرمايه گذاري، شرکتهاي مديريت صادرات، صندوقهاي تسهيلات و ضمانت فناوري اشاره کرد.

 

  • زمان و مکان برگزاری نمایشگاه

این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) در ۱۲-۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

 

  • زمان اتمام مهلت ثبت

حداکثر مهلت ثبت نام برای شرکتها تا انتهای تیر ماه ۱۳۹۶ می باشد.

 

  • حامیان نمایشگاه

نهادهای مختلفی از نمایشگاه حمایت به عمل آورده اند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله حامیان نمایشگاه است. وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزارت نیرو؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از دیگر حامیان این نمایشگاه هستند. شهرداری تهران نیز در زمره حامیان نمایشگاه قرار دارد. این نمایشگاه مورد بازدید ویژه دستگاههای مختلف کشور من جمله مسئولان عالی حوزه علم و فناوری کشور و چند نفر از وزرای دولت قرار خواهد گرفت. همچنین بخش های مختلف دفاعی کشور نیز از زمره بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهند بود.

 

  • کتاب نمایشگاه

شرکتهای دانش بنیان می توانند، محصولات خود را در کتاب نمایشگاه معرفی نمایند. این کتاب بعدا به عنوان بزرگترین بانک اطلاعاتی مکتوب محصولات و فناوری های برتر تولید داخل کشور در اختیار نهادهای ذی ربط دولتی قرار داده خواهد شد. همچنین نسخه انگلیسی این کتاب در اختیار وزارت امور خارجه به منظور توزیع در سفارتخانه های کشور قرار داده خواهد شد. بدیهی است که این کتاب در حین برگزاری نمایشگاه در اختیار میهمانان ویژه نمایشگاه و مسئولین دولتی قرار داده خواهد شد.

 

  • اهداف برگزاري نمايشگاه

شوراي سياستگذاري نمايشگاه اهداف متعددي را از برگزاري نمايشگاه مدنظر داشته است که در اين بخش به اين اهداف اشاره خواهد شد.

  •  ۱) بازارسازي و ارتقاي حجم فروش شرکتهاي دانش بنيان

مهمترين هدف از برگزاري نمايشگاه، کمک به توسعه بازار و حجم فروش شرکتهاي دانش بنيان کشور مي باشد. اين شرکتها بخصوص شرکتهاي نوپا و يا شرکتهاي حاضر در شهرستانها از طريق بستر نمايشگاه امکان ديده شدن در کشور را پيدا کرده و مي توانند در شرايط رکود اقتصادي، شانس بيشتري براي فروش محصولات، خدمات و فناوري هاي خود داشته باشند.

  •  ۲) افزايش سهم اقتصاد دانش بنيان در کل اقتصاد کشور

اقتصاد دانش بنيان ناظر به کسب درامد از فعاليتهاي دانشي در کشور مي باشد. معيار سنجش و ارزيابي توسعه اقتصاد دانش بنيان، ارتقاي حجم فروش کالاهاي دانش بنيان در کشور مي باشد که اين نمايشگاه دقيقا اين هدف را مد نظر قرار داده است.

  •  ۳) کمک به توسعه اقتصاد مقاومتي در کشور

اقتصاد مقاومتي مد نظر مسئولان عالي کشور، ناظر به مقاوم سازي اقتصاد کشور در برابر تکانه هاي اقتصادي و کاهش وابستگي به خارج از کشور مي باشد. نمايشگاه شرکتهاي دانش بنيان با توسعه سهم بازار شرکتهاي داخلي و کاهش سهم بازار شرکتهاي خارجي دقيقا در همين راستا گام بر مي دارد.

  •  ۴) شبکه سازي و هم افزائي شرکتهاي دانش بنيان

يکي از بهترين سياستهاي در جهت کاهش هزينه هاي شرکتهاي دانش بنيان، شبکه سازي اين شرکتها با يکديگر و استفاده از توانمنديها و قابليت هاي يکديگر مي باشد. اين نمايشگاه بستري براي تحقق اين امر به صورت خودجوش براي شرکتهاي دانش بنيان کشور فراهم آورده است. در واقع شرکتهايي که در زنجيره تامين يک کالاي خاص فعاليت مي نمايند مي توانند از بستر نمايشگاه، با توانمنديهاي سايرين آشنا شده و به صورت هم افزا با يکديگر کالاي نهايي مد نظر بازار را توليد نمايند.

  •  ۵) نمايش توانمنديهاي واقعي کشور

نمايشگاه شرکتهاي دانش بنيان، يک نمايشگاه از دستاوردهاي واقعي و با فناوري بالا از محصولات دانش بنيان کشور مي باشد. اين نمايشگاه يک تابلوي بزرگ از تحقق ناممکن هايي است که بدست محققين و شرکتهاي توانمند داخلي ممکن گرديده است. همچنين نمايشگاه بازديدکنندگانش را با آنچه که واقعا کشور دارد و يا ندارد به صورت واقع بينانه اي آشنا مي سازد و مسئولين کشور مي توانند براي آنچه که واقعا در کشور نداريم برنامه ريزي نمايند.

 

  • خدمات نمایشگاه به بازديدکنندگان

بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد خواهد بود. در اين بخش به خدماتي که به بازديدکنندگان نمايشگاه داده مي شود اشاره خواهد شد.

  •  ۱) دسته بندي موضوعي شرکتهاي دانش بنيان

در برخي از نمايشگاههايي که در کشور برگزار مي شود، شرکتها به صورت پراکنده و بدون نظم و دسته­بندي مشخص و دقيقي در سالنهاي نمايشگاه توزيع شده و بازديدکنندگان نمي تواند در مدت زمان پيش بيني شده براي بازديد به کليه شرکتهاي مدنظر خودشان دسترسي پيدا کنند.

نمايشگاه کنوني شرکتهاي دانش بنيان را به دسته هاي موضوعي مختلف افزار نموده است. بدين طريق هر بخش از کشور مي تواند به درستي شرکتهاي جامعه هدف خود را در اسرع زمان پيدا کرده و نيازهاي خود را مرتفع نمايد.

  •  ۲) درجه بندي (گرید بندی) شرکتهاي دانش بنيان

يکي از مشکلات نهادهاي مختلف در مواجهه با شرکتها، ضعف آشنايي با رتبه فناورانه و مالي شرکتها مي­باشد. در واقع مخاطب نمي داند زماني که وارد غرفه يک شرکت مي شود با شرکتي با چه گردش مالي و چه سطح فناورانه اي تعامل دارد. خود اظهاري شرکتها نيز مي تواند در مواردي با واقعيت تطبيق نداشته باشد.

در کشور تاکنون درجه بندي دقيقي از شرکتها انجام نشده و مخاطب نمي تواند تفاوت شرکتها را به درستي تشخيص دهد. در نمايشگاه کنوني، شرکتهاي دانش بنيان از لحاظ سطح فروش به چندين دسته افزار شده و همچنين شرکتها در سه بخش مجزا شامل توليدي، صنعتي و نوپا تفکيک گرديده اند. همچنين شرکتهاي صادراتي و شرکتهاي با حجم فروش بالاي ۵ ميليارد تومان در بخش مجزائي در نمايشگاه غرفه خواهند داشت.

به جهت تسهيل دسترسي به اطلاعات مکاني شرکتهاي دانش بنيان در نمايشگاه، نقشه هاي متعددي در صحن نمايشگاه و در سالن هاي نمايشگاه پيش بيني شده ست.

  •  ۳) نرم افزار موبايلي محصولات و شرکتهاي نمايشگاه

به جهت تسهيل دسترسي بازديدکنندگان نمايشگاه به اطلاعات محصولات، خدمات و فناوريهاي شرکتهاي دانش بنيان، نرم افزار موبايلي از اين اطلاعات به همراه مکان غرفه هاي نمايشگاه در حال طراحي مي باشد که در زمان نمايشگاه از آن رونمائي خواهد شد.

  •  ۴) تعريف مدال افتخار براي شرکتها

شرکتهاي دانش بنيان کشور همگي در يک سطح قرار ندارند. برخي توانمنديهاي ويژه اي داشته و صاحب برخي از افتخارات هستند که آنها را از سايرين متمايز مي سازد.

به همين منظور مدالهاي افتخاري براي شرکتهاي دانش بنيان کشور تعريف شده است، که اين مدالها هم در بالاي غرفه فضاي نمايشگاهي شرکتها و هم در سايت نمايشگاه در کنار نام شرکتها قرار داده خواهد شد.

مدالهاي افتخار عبارتند از:

  • شرکتهاي با فروش بالاي ۵ ميليارد تومان
  • شرکتهاي صادراتي
  • شرکتهاي با پرسنل بيش از ۱۰۰ نفر بيمه شده
  • شرکتهاي فناور ويژه (داراي يک تکنولوژي با فناوري بسيار بالا و کليدي در کشور)

مخاطبين به کمک سياست اتخاذ شده که در قالب مدالهاي افتخار و رنگ بندي درج شده در بالاي غرفه ها مي باشد، مي توانند با يک نگاه به غرفه شرکتها به توانمنديهاي اين شرکتها پي ببرند.

  •  ۵) رونمائي از پرتال شرکتهاي دانش بنيان کشور

يکي از مشکلات مهمي که در رابطه با شرکتهاي دانش بنيان در کشور وجود دارد، عدم وجود يک بانک اطلاعاتي جامع از محصولات و خدمات شرکتهاي دانش بنيان مي باشد. در واقع دستگاههاي کشور مي­خواهند بدانند دقيقا چه محصولاتي در کشور توسط چه شرکتهايي توليد مي شود.

بدين منظور برگزارکنندگان نمايشگاه،  تهيه يک بانک اطلاعاتي جامع از محصولات دانش بنيان کشور را در دستور کار خود قرار داده اند. تمرکز اين بانک اطلاعاتي بيش از اينکه بر روي محصولات و فناوري هاي شرکتهاي دانش بنيان باشد، در گام اول متمرکز بر خود شرکتها مي باشد. در واقع به کمک اين سامانه که به نام «پرتال شرکتهاي دانش بنيان کشور» نامگذاري گرديده است، اطلاعات کليه شرکتهاي دانش بنيان کشور در قالب يک سامانه واحد در اختيار کشور قرار داده مي شود.

سامانه مزبور به بازاريابي شرکتهاي دانش بنيان کمک کرده و بخصوص براي شرکتهاي نوپا و يا شرکتهاي شهرستاني فرصت مناسبي براي ديده شدن و دسترسي به بازارهاي بزرگ دولتي کشور خواهد بود.

شايسته ذکر است که بعضا محصول نهايي يک شرکت جذابيتي براي ساير شرکتها ندارد. اما يک جزء بکار رفته در محصول شرکت، و يا يک فناوري اي خاص توسعه يافته در شرکت که در يک محصول وي متبلور شده است، به شدت مورد نياز ساير شرکتها بوده و طرف عرضه از نيازمندي طرف تقاضا بي اطلاع بوده و طرف تقاضا نيز از توانمندي طرف عرضه بي اطلاع مي باشد. لذا در گام هاي بعدي اين سايت تبديل به يک سايت ارائه محصولات، خدمات، فناوري هاي شرکتهاي دانش بنيان خواهد شد.

 

  • خدمات ویژه نمایشگاه به شرکتهای دانش بنیان

 

در این نمایشگاه خدمات ویژه ای برای شرکتهای دانش بنیان پیش بینی شده است.

  •  ۱) بازار يابي محصولات، خدمات و فناوريهاي شرکتهاي دانش بنيان

برگزارکنندگان نمايشگاه با توجه به بانک اطلاعاتي جامعي که از ثبت نام شرکتهاي دانش بنيان کشور در اختيار دارند، محل رجوع بسياري از دستگاههاي دولتي در نمايشگاه مي باشند. لذا برگزارکنندگان اطلاعات مناسب ضمني اي از نيازمنديهاي طرف تقاضا و توانمنديهاي طرف عرضه دارند. به همين منظور خود برگزارکنندگان مي توانند براي شرکتهاي دانش بنيان کشور بازاريابي نمايند و اين خدمت نيز بعد از نمايشگاه و حين نمايشگاه به شرکتهاي دانش بنيان ارائه خواهد شد.

  •  ۲) هدايت تخصصي مسئولين و متقاضيان به سمت غرفه هاي مرتبط

مسئولين دولتي در بازديد از نمايشگاه شرکتها، بعضا دچار سردرگمي مي شود. اين در حالي است که برخي از شرکتهاي خاص که با حوزه فعاليت يک مسئول مرتبط مي باشد، مورد نياز وي است. در اين نمايشگاه برنامه ريزي گسترده اي براي بازديد مسئولين از غرفه هاي مرتبط در نمايشگاه توسط تيم تدارکات نمايشگاه پيش بيني شده است.

  •  ۳) حضور شرکتهاي بازارياب داخلي و بين المللي در نمايشگاه

مهمترين مشکل شرکتهاي دانش بنيان، ضعف اين شرکتها در بازاريابي محصولاتشان مي باشد. لذا هر اقدامي که بتواند به توسعه بازار اين شرکتها کمک نمايد، اقدام مهمي در توسعه اقتصاد دانش بنيان در کشور مي باشد.

به همين منظور در نمايشگاه بخش ويژه اي براي شرکتهاي بازاريابي در نمايشگاه در نظر گرفته شده است. اين شرکتها که در دو بخش بازاريابي داخلي و بين المللي فعاليت مي نمايند، هدفشان خدمت رساني به شرکتهاي دانش بنيان بوده و صرفا شرکتهايي که در بازاريابي محصولات دانش بنيان موفق باشند در سالهاي بعد در اولويت ثبت نام در بخش بازاريابي شرکتهاي دانش بنيان خواهند بود.

  •  ۴) حضور شرکتهاي سرمايه گذاري در نمايشگاه

يکي از مشکلات شرکتهاي دانش بنيان، مشکل سرمايه گذاري در طرحهاي فناورانه آنها مي باشد. از طرف مقابل شرکتهاي مختلف سرمايه گذاري در کشور وجود دارند که به شدت دنبال طرحهاي فناورانه با سوددهي مناسب در شرکتهاي دانش بنيان مي باشند. به همين منظور در نمايشگاه غرفه ويژه اي براي شرکتهاي سرمايه گذاري در نمايشگاه پيش بيني شده است تا از محل تعامل اين شرکتها، با شرکتهاي دانش بنيان، زمينه رفع برخي از مشکلات شرکتهاي دانش بنيان فراهم گردد و هر دو از معامله صورت گرفته منتفع گردند.

  •  ۵) حضور صندوقهاي اعطاي تسهيلات، وام، ضمانت نامه و سرمايه در گردش

يکي از مشکلات شرکتهاي دانش بنيان مشکل سرمايه در گردش و يا انواع ضمانت نامه ها همچون ضمانتنامه پيش پرداخت، حسن انجام کار و غيره مي باشد. حضور صندوقهاي مختلف در اين نمايشگاه مي تواند زمينه آشنايي شرکتهاي دانش بنيان را با خدمات اين صندوقها فراهم کرده و هم به رفع مشکل شرکتهاي دانش بنيان کمک کرده و هم به بازاريابي خدمات اين صندوقها کمک نمايد.

              ۶) پوشش سرتاسری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

طبق هماهنگی های انجام شده با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه در شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش داده خواهد شد. پوشش رسانه ای صدا و سیما به افزایش بازدیدکنندگان نمایشگاه کمک خواهد کرد.

              ۷) تبلیغات سرتاسری نمایشگاه در شهر تهران

پیرو هماهنگیهای انجام شده، یک هفته مانده به برگزاری نمایشگاه، نمایشگاه در سرتاسر شهر تهران در قالب بنرهای تبلیغاتی به اطلاع مردم خواهد رسید. این تبلیغات به افزایش تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه کمک خواهد کرد.

  • خدمات نمایشگاه به شرکتهای خدماتی دانش بنیان

بجز شرکتهای دانش بنیان، گروه دیگری از شرکتها (شرکتهای خدماتی دانش بنیان) نیز در نمایشگاه پیش بینی شده اند که به شرکتهای دانش بنیان خدمت ارائه خواهند کرد. با توجه با حضور همزمان بهترین شرکتهای دانش بنیان در یک مکان، این شرکتها می توانند برای خدمات خود بازاریابی کرده و یا به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.

شرکتهای بازاریاب داخلی، شرکتهای بازاریاب بین المللی (EMC, ETC)، ، پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها، صندوقها، شرکتهای سرمایه گذاری، پژوهشگاههای دانشگاهی، پژوهشگاههای دولتی، جهادهای دانشگاهی، اتحادیه ها، سندیکاها و انجمن های صنفی، برندهای معتبر بین المللی، نشریات، انجمن های علمی می توانند در نمایشگاه شرکت کنند.

۱) شرکتهای بازاریاب داخلی

با توجه به اینکه در زمان ثبت نام، شرکتهای دانش بنیان محصولاتی که تمایل داشته اند تا برای آنها بازاریابی انجام شود را مشخص کرده اند، این اطلاعات (شامل اطلاعات دستگاهها و یا شرکتهایی که می توانند خریدار این محصولات باشند) به صورت رایگان در اختیار شرکتهای بازاریابی داخلی حاضر در نمایشگاه قرار داده خواهد شد تا حین و بعد از نمایشگاه برای این محصولات در کشور مشتری پیدا کنند. در واقع برخی شرکتهای دانش بنیان محصولات خوبی داشته اما در بازاریابی موفق نیستند و در مقابل شرکتهای بازاریابی، توانمندی بازاریابی داشته و به دنبال محصولات مناسب و با کیفیت می گردند. این نمایشگاه اطلاعات شرکتهای دانش بنیان را در اختیار شرکتهای بازاریابی داخلی قرار خواهد داد.

۲)  شرکتهای بازاریاب بین المللی (EMC, ETC)

همچنین اتفاق مشابهی برای محصولات دانش بنیانی صادراتی رخ خواهد داد. با توجه به اینکه شرکتهای دانش بنیان محصولات خود را که قابلیت صادرات داشته اما تاکنون موفق به صادرات آن نشده اند را مشخص کرده اند، این اطلاعات در اختیار شرکتهای بازاریاب بین المللی حاضر در نمایشگاه قرار داده خواهد شد. همچنین این اطلاعات در اختیار میهمانان خارجی نمایشگاه نیز قرار داده خواهد شد.

۳) صندوقها، شرکتهای سرمایه گذاری

صندوق های علم و فناوری و شرکتهای سرمایه گذاری به دنبال محصولات خوب دانش بنیان برای سرمایه گذاری، مشارکت و کسب سود هستند. در مقابل شرکتهای دانش بنیان در فضای رکود اقتصادی با مشکل نقدینگی مواجه هستند. با توجه به اینکه اطلاعات سرمایه گذاری از شرکتهای دانش بنیان در  سرفصلهای

  • مشارکت در سهام کل شرکت،
  • مشارکت در محصولات شرکت،
  • مشارکت در طرحهای شرکت،
  • اختصاص وام سرمایه در گردش به شرکت،
  • اعطای ضمانتنامه بانکی،
  • تاسیس شرکت مشترک جدید

دریافت شده است، این اطلاعات در اختیار صندوقها و شرکتهای سرمایه گذاری قرار داده خواهد شد.

۴) پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد

تنها شرکتهای دانش بنیان حاضر در پارکهای علم و فناوری و مراکز می توانند در بخش شرکتهای دانش بنیان نمایشگاه شرکت کنند. اما خود پارکهای علم فناوری و مراکز رشد همانند سایر شرکتهای خدمات فناوری، می توانند در نمایشگاه غرفه ای برای ارائه دستاوردهای مجموعه خود داشته باشند. همچنین پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان می توانند غرفه بزرگی تهیه کرده و کلیه شرکتهای دانش بنیان مجموعه خود را در آن جای دهند.

 

  • خدمات رسانه اي

در اين بخش به خدمات رسانه اي نمايشگاه اشاره خواهد شد.

  •  ۱) انتشار ويژه نامه نمايشگاه

در نمايشگاه ويژه نامه تحصصي اي به چاپ رسيده و در آن اطلاعات کلي از نمايشگاه در اختيار مخاطبين قرار گرفته و همچنين اين نشريه قبل از برگزاري نمايشگاه به صورت گسترده در دستگاههاي کشور توزيع خواهد شد.

  •  ۲) ايجاد اتاق ويژه خبرنگاران رسانه ها

خبرنگاران رسانه ها، معمولا در پوشش دهي اخبار نمايشگاهها با مشکلات متعددي در جهت استقرار مواجه هستند. در اين نمايشگاه بخش ويژه اي براي خبرنگاران در نظر گرفته شده است تا اين خبرنگاران، بتوانند در فراغ بال و با اطمينان خاطر به تهيه و تدوين اخبار رسانه خودشان بپردازند.

 

تهران، امیر آباد شمالی، خیابان کارگر شمالی، بزرگراه جلال آل احمد، رویروی بیمارستان شریعتی، جنب دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، پلاک 3، ساختمان 3، مرکز پژوهش های صنعت الکترونیک، دبیرخانه علمی نمایشگاه

contact@ieeiexpo.ir
info@ieeiexpo.ir
دبیرخانه علمی:
88359616
88359808

دبیرخانه اجرائی:
09031118729
43853191
تمامی حقوق این وب سایت برای مرکز پژوهش های صنعت الکترونیک و شرکتهای تابعه محفوظ می باشد.